Case Study: DMP w kampaniach dla lidera turystyki górskiej w Europie Środkowej i Wschodniej

Grzegorz Kosiński,

12.04.2019

Platformy DMP (Data Management Platform) pomagają kompleksowo zarządzać danymi o klientach. Jako firma specjalizująca się w Data Consultingu i prowadzeniu precyzyjnych kampanii online, wykorzystaliśmy platformę DMP OnAudience.com do realizacji kampanii dla największego zarządcy ośrodków górskich i usług turystycznych w Europie Środkowej i Wschodniej, uzyskując ponad 200-procentowy zwrot z inwestycji.

Jak poznaliśmy zachowanie użytkowników wykorzystując Data Management Platform

Celem naszych działań było szczegółowe poznanie profilu obecnych użytkowników odwiedzających serwisy internetowe ośrodków turystycznych i zwiększenie liczby rezerwacji we wszystkich promowanych obiektach. Do realizacji kampanii i zarządzania danymi wykorzystaliśmy platformę DMP OnAudience.com.

Realizacja

Prowadząc działania dla klienta, nasz zespół wykorzystał dostępne dane, które umożliwiły analizę i dotarcie do właściwych grup klientów. W trakcie kampanii stosowaliśmy:

  • 1st party data - dane należące do klienta, zbierane za pośrednictwem serwisów czterech ośrodków turystycznych, trafiały na platformę DMP. Pozwoliły nam poznać profile osób odwiedzających serwisy i dokonujących rezerwacji - ich zainteresowania, demografię i intencje, a także stworzyć grupy, do których zostały skierowane reklamy.

  • 2nd party data - dane pozyskane w efekcie wspólnych działań z partnerami. W ramach kampanii podjęliśmy współpracę z największymi wydawcami w kraju oraz influencerami, którzy publikowali artykuły o ośrodkach turystycznych.
    Dzięki wykorzystaniu platformy DMP OnAudience.com i implementacji pixela na stronach z artykułami, zdobyliśmy informacje o wszystkich czytelnikach, co umożliwiło kierowanie reklam właśnie do tych grup.

  • 3rd party data - dane pochodzące od zewnętrznych dostawców wykorzystaliśmy do zwiększenia zasięgu kampanii. Skorzystaliśmy z jednej z największych na świecie hurtowni danych o użytkownikach, która należy do OnAudience.com, by spośród miliardów profili wybrać najbardziej zbliżone do najlepiej konwertujących użytkowników klienta.

    Do odnalezienia tzw. sobowtórów (look-alikes), niezbędna była platforma DMP. Wykorzystując dane 3rd party prowadziliśmy kampanie remarketingowe, RTB i search marketingowe kierowane do precyzyjnie wybranych grup internautów.

Efekty

Wykorzystanie analityki Big Data i centralnej platformy do zarządzania danymi pozwoliło osiągnąć ponadprzeciętne wyniki:

  1. Wskaźnik zwrotu z inwestycji (ROI) sięgnął 234,8% - kampanie kierowane do precyzyjnie wybranych grup odbiorców zainteresowanych turystyką górską przyniosły widoczne efekty - znacząco zwiększyliśmy liczbę rezerwacji.

  2. Wskaźnik CTR w kampanii content marketingowej to 26,62% a konwersja sięgnęła 9,41% - tworzenie wartościowego materiału o obiektach klienta spotkało się z dużym zainteresowaniem odbiorców. Jednocześnie gromadzenie profili internautów, którzy poznali materiały, przełożyło się na skuteczność kampanii display’owych i search marketingowych - przekaz trafił do użytkowników najbardziej zainteresowanych obiektami klienta.

Grzegorz Kosiński

CEO Audience Network

linkedin

Grzegorz Kosiński